maartjeindonesie.reismee.nl

De weken vliegen voorbij

Alweer een weekje geleden dat ik iets heb geplaatst. De tijd vliegt hier echt voorbij. Dit weekend lekker dagjes op stap geweest. Zaterdag een dagje chillen met de hele familie van een van mijn leraressen die ook een goede vriendin van me is geworden de afgelopen weken. Ze heeft een super schattig kindje een jongetje van 10 maanden een super lief en rustig mannetje die ik lekker kon rond dragen de hele dag (en dat vond hij heerlijk) En zondag was ik de hele dag met Lise naar een nationaal park op de scooter. Super leuk even de stad uit en door de rijstvelden. Het was wel op een hoge berg dus de scooter trok het maar net haha. Daarna waren we nog even naar een salon geweest en toen met een ander Nederlands meisje en een Duits meisje bij een leuk tentje eten in het Zuiden. Op de terug weg ging mijn Grab driver en van dat Duitse meisje een race houden... ze hadden door dat ze naar het zelfde adres reden en gingen elkaar met 100 km/u steeds inhalen om te kijken wie er kon winnen... hahaha mijn helm vloog bijna van mijn kop af ik kon hem nog net op tijd redden. Gisteren ben ik een groot gedeelte van de dag zoet geweest met mijn visum. Een enorm bureaucratisch proces. Gelukkig zag ik daar een ander meisje die ik had aangesproken super leuke meid uit Nijmegen die in Sumatra onderzoek doet en iedere maand op en neer moet naar jogja voor dat visum..
Het is vandaag dinsdag en het is chinees nieuwjaar, een vakantie dag hier. Ik heb net een interview gehad met een jongen ( ze kwamen met 3 ipv 1 ) hahaha maar super leuk uiteindelijk 4 uur zitten lunchen bij een lokale food hal en een beetje kletsen enz. Zij kende ook weer mensen die fan waren en Engels konden dus zo blijf ik een beetje nieuwe mensen spreken etc. Het gaat zo makkelijk hier met het ontmoeten van mensen voor mijn onderzoek, het is echt top. Ik ga zo direct eten bij mijn favo local tentje Lotek met Lise en daarna had ik met een Brits meisje afgesproken van Wisma en dat meisje dat ik op de ambassade had leren kennen had ik ook uitgenodigd om naar Malioboro (hoofdstraat) te gaan want daar is een grote optocht met draken voor chinees nieuwjaar.
De komende dagen moet ik terug naar Gadjah Mada voor een brief en twee keer naar immigratie voor mijn visum en voor de rest heb ik nog steeds taalles van 10-12. Vandaag over een weekje ga ik Anne al ophalen op Jogja airport dus de tijd gaat zo verschrikkelijk snel (en dat vind ik stiekem maar niks)
De laatste dagen is het ontzettend heet en benauwd de zon schijnt heel hard en ik zweet me echt te pletter. Maar het wordt ondertussen misschien een beetje saai maar ik heb het nog steeds ZO ontzettend naar mijn zin hier. Iedere dag ontmoet ik weer nieuwe lieve mensen op mijn taalschool, in de home stay of met interviews.. Het lokale eten is goddelijk er is altijd wel iets leuks te doen hier, mensen nodigen me iedere dag wel uit om iets te doen, ik vind de interviews leuk om te doen, en de taallessen vind ik ook heel leuk. Mijn enige zorg op dit moment is eigenlijk dat ik het hier heel erg ga missen als ik weer terug moet... Dus wat dat betreft had het niet beter kunnen uitpakken en ben ik dankbaar voor deze fantastische ervaring ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!