maartjeindonesie.reismee.nl

Alles gaat zijn gangetje

Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, dus ik dacht misschien is het weer eens tijd. In mijn hoofd hoor ik mijn moeder tegen mijn vader zeggen ''geen nieuws is goed nieuws Ton'' dat betekent dat ze ''druk'' is. Haha nou ja ik zou het niet ''druk'' noemen want ik doe vooral heel veel leuke dingen, maar ik ben wel altijd lekker bezig hier en heb het nog steeds enorm naar mijn zin. Het is vandaag dinsdag. De weekenden zijn vooral veel chillen. Ik was dit weekend gaan zwemmen bij een super luxe hotel waar iemand voor een paar dagen verbleef die ik had leren kennen. Echt een super lief meisje uit Australië. Daarna een spa dag gedaan van 4 uur met haarmaskers, hoofdmassage, full body massage (lees echt full body.... ik lag daar met een doek over me heen en die werd zo van me afgetrokken om even rustig ook mijn borsten te masseren. Waarschijnlijk iedereen die dit leest weet hoe ik ben met mn borsten dus ik dacht de hele tijd... ohhhh nooo wat moet ze wel niet denken hahahaha) en dan komt er ook random een andere vrouw even binnen gewandeld etc. Ik dacht zet die care factor uit er komen hier sowieso ook hele dikke en oude mensen hahaha. Maar goed voor de rest nog van alles zoals een body masker, bad en zelfs sauna. Die sauna zag er meer uit als een guillotine. Een piep kleine houten doos waar je in moest zitten op een krukje en dan een gat voor je kop. Helaas was mijn boven lichaam veeel te groot dus werd mijn keel fijngeknepen. Maar goed dat hebben we ook weer overleefd. En voor de rest super relaxte dag. Die mensen kunnen geen woord Engels dus op een gegeven moment moest ik naar de algemene ruimte om mijn haar te laten wassen maar ik snapte het allemaal niet. Dus ze gaf me een soort kimono maar ik deed dat ding verkeerd om aan dus ik liep (letterlijk) in mijn blote reet die ruimte in. Die vrouw (en alle andere mensen in de algemene ruimte) moeten wel gedacht hebben. Maar goed was een super chill dagje. En na 4 uur verwend te worden moet je 4 euro afrekenen... echt absurd. En toen zondag lekker gegeten bij mijn favoriete lokale lunch tentje lotek. Het ziet er heel skir uit maar is altijd suuuper druk met locals.. en dat is begrijpelijk want ze hebben hier de beste gadogado en lotek. Meestal neem ik lotek dat is ei, een shit load aan groente, rijstcake en kip gemengd en dan verse pindasaus gemaakt eroverheen. Die verse pindasaus is zoooo goddelijk. Ze staan daar ook de hele dag vers met zo'n stenen bakje en bijtel die pindasaus te maken en die pinda's klein te maken. Ik denk niet dat ik ooit nog die chemische shit uit een bakje kan eten in Nederland haha. En 's avonds was ik uiteten geweest met een Nederlands meisje. Bart had haar mijn nummer gegeven omdat hij dacht dat we wel zouden klikken. Zij heeft 2 jaar geleden haar veldwerk hier gedaan voor mijn master en doet nu een PhD in Rotterdam voor geschiedenis en zit hier ook 2,5 maand. En het is echt een suuuper leuke meid. We zaten gelijk tot s'avonds laat bij een lokaal tentje buiten gezellig te eten. En gister avond waren we er ook samen op uit geweest. Ze heeft een eigen scooter dus kunnen een beetje naar verschillende buurten gaan en waren naar een mall om wat spulletjes te kopen.
Ik zag er een beetje tegen op om naar Gadjah Mada te gaan om rond te vragen om respondenten te verzamelen. Maar ik was het al een tijdje aan het uitstellen. Dus maandag ochtend was het zover. Ik ging eerst naar het immigratie kantoor op Gadjah Mada want daar zouden ze een lijst hebben met de spullen die ik nodig had. Toen ik het uiteindelijk had gevonden bleek dat ze mijn paspoort nodig hadden. Dus ik weer terug naar de homestay achter op de Grab scooter en weer naar het kantoor. (niet dat ik dat zo erg vind; love de Grab scooters). Ze gaan nu een brief voor me maken die ik hopelijk donderdag kan ophalen en dan kan ik daarmee naar het immigratie kantoor.. het zal wel nog een heel bureaucratisch proces worden.
Daarna ging ik wat rond lopen op Gadjah Mada en vragen aan mensen of ze misschien van Kpop houden. Helaas begint iedereen zijn studie pas 11 februari maar er zaten al wel wat mensen te studeren. Ik was eerst naar de 6e verdieping gegaan waar Korea studies zit. Maar daarna meer gewoon op de culture faculteit. Veel mensen kende mensen die heel erg fan waren. En iedereen wil je hier graag helpen. Dus dat is super super fijn. Ik heb 6 nummers van mensen gehad en afspraken gepland. Heb morgen al 2 interviews dus dat gaat goed! En misschien kan ik donderdag/ vrijdag weer wat rondvragen. Mensen willen je hier in ieder geval altijd helpen en hebben ook altijd zeeen van tijd voor je dus dat maakt het wel wat makkelijk dan in Nederland waar niemand ooit tijd /zin heeft.
Ik zit nu in mijn favoriete tentje Escobar even wat woordjes te leren en afspraken in te plannen voor interviews. Straks weer lekker taallesje en vanavond gaan we biertjes doen en naar Happy Puppy voor karaoke omdat 2 Australische jongens vertrekken voor hun stage naar Jakarta. Super jammer waren echt leuke jongens maar iedereen komt en vertrekt hier de hele tijd en het is elke keer jammer als leuke mensen weg gaan maar vaak komen er ook weer leuke mensen voor terug ;) En woensdag Avond heb ik al met Lise dat Nederlandse meisje weer afgesproken om een filmpje te pakken en misschien te poolen. Het is zo chill dat alles hier zo goedkoop is. In Nederland zou ik niet elke avond iets leuks kunnen doen omdat het onbetaalbaar is. Maar een kaartje voor de bios is 1 euro en een potje poolen 50 cent, echt top.
Ik geniet nog steeds heel erg van iedere dag hier, de mensen om me heen, het heerlijke eten, het warme weer, de taallessen en gewoon het dagelijkse leven hier. Het is hier allemaal lekker easy going en dat bevalt me stiekem heel goed. Soms denk ik: waar maakte ik me zo druk om in Nederland? Maar het is wel een beetje mijn stijl om altijd heel erg onzeker overal over te zijn. Maar ik hoop dat ik hiervan leer dat ik niet bang hoef te zijn want er zijn zoveel lieve leuke mensen in de wereld en je kan je overal thuis voelen zolang je jezelf maar open stelt voor andere mensen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!