maartjeindonesie.reismee.nl

Keeping up the good vibes

Alweer een nieuw dagje. Helaas weer een minder slechte nacht gehad. Ik wil niet te veel klagen maar het bed is echt echt echt zo hard als steen. Ik hoop dat ik er aan ga wennen na wat tijd.. Any how het is hoe dan ook tijd voor een nieuwe dag. Ik heb gepland om een uurtje vroeger op te staan zodat ik nog in een café'tje mijn woordjes kan oefenen van de les van gister. Ik had wat huiswerk opgekregen en dat had ik nog niet gemaakt. Ik ga ontbijten en er zijn zelfs gekookte eitjes! Jummm (helaas geen zout maar je kan niet alles). Na het eten pak ik mijn tas in en ga naar een café'tje in de straat waar ik goede verhalen over heb gehoord maar nog niet ben geweest. Het gaat pas open om 9 dus ik moet eerst buiten zitten. De mensen vergeten echter dat ik daar zit en gaan de planten op het balkon water geven.. ik weet gelukkig net aan de vloedgolf van water te ontkomen. Ze komen gelijk hun excuses aan bieden en kan binnen gaan zitten. Ik voer mijn woordjes lekker in in wrts en het voelt bijna weer even alsof ik terug ben op de middelbare school. Stiekem vond ik wrts altijd vest wel leuk dus dat komt mooi uit. Ik oefen mijn woordjes totdat ik een 10 haal en dan is het precies 5 voor 10 en tijd om naar Wisma te gaan. Ik heb weer een nieuwe docent. Een lieve wat rustigere vrouw. Na mijn eerste les is het weer tijd voor lunch. We gaan naar een lokaal tentje met lekkere rode rijst (love rode rijst het heeft echt meer smaak dan wit) en wat tofu en groente. Ik moet me weer haasten naar de school voor mijn les. De tweede les heb ik een jongen uiteindelijk zijn we meer dan een half uur uitgelopen omdat we bleven kletsen over muziek en korea etc. (handig voor mijn onderzoek;) Ik vind de taallessen echt ontzettend leuk. Je hebt veel lol samen met de leraren maar steekt er ook echt veel van op! Ik had wel gedacht dat ik het leuk zou vinden om een andere taal te leren maar omdat ik op de middelbare school geen taalknobbel had was ik er ook een beetje huiverig voor. Maar ik vind het echt heel leuk ;) Nu zit ik in een koffie tentje om weer eventjes mijn woordjes te oefenen (anders krijg ik op mijn kop haha); nee niet echt maar ze zijn wel heel Trots als je allerlei dingen weet! Het regent buiten heel hard. Het is hier overigens heel lekker weer. Ik draag vaak een lange spijkerbroek maar het is echt 36 graden dus je zweet je kapot. Gelukkig is er airco bij Wisma. Iedere dag rond deze tijd (rond half 5) is er een soort tropisch buitje van een half uur en dan is het weer over. Vanavond ga ik waarschijnlijk eten met Ratna en het Duitse meisje dat is aangekomen de Deen van Gadjah Mada. Nu al zin om achterop de scooter te zitten van Grab. Stiekem zit ik soms echt een doel te bedenken om zo'n scootertje te kunnen pakken omdat ik het zooo leuk vindt achterop. Ik vertelde dit vandaag aan mijn leraar en hij was me zo hard aan het uitlachen.. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!