maartjeindonesie.reismee.nl

New day, new vibes

Een iets betere nacht gehad vannacht. Nog steeds is het bed een steen, en zijn er veel geluiden maar ik heb in ieder geval wat uurtjes gepakt.. dat is goed want vandaag een intensief leer dagje voor de boeg. Ik begin met douchen want mijn haar ik zo vet dat je het van een kilometer afstand ziet. Het gaat verwonderlijk prima. Wel op slippertjes en op mijn hoede ofcourse. Daarna rustig ontbijten (alleen want iedereen staat hier vroeg op) ik eet twee geroosterde boterhammetjes met pindakaas en een kleine 4 banaantjes omdat ze lekker zijn en er trossen van liggen. Op de taalschool krijg ik een rooster ieder blok heb je van een andere leraar (leuk voor de afwisseling) en ik begin met mijn eerste les. Ik heb echt een ontzettend leuke leraar die ook mijn begeleider is. Het is echt een schat van een mens. We beginnen met de basics en ze zorgt er voor dat ik blijf herhalen. Dat werkt heel goed! Selemat siang! Apa kabar? Anda nama saya? Anda tiggal di mana? herhalen, herhalen, herhalen. Oefening baart kunst zeggen ze. Ik ben nu een beetje deze zinnetjes tegen mezelf aan het zeggen opnieuw en opnieuw. De taal is super leuk en ook eenvoudig ze doen niet aan moeilijke tijden of tussenvoegsels, love it ;) na mijn eerste les ga ik lunchen bij een leuk tentje met een groepje van 6 studenten, echt hartstikke gezellig. Iedereen komt uit Australië of de verenigde staten. Tijd voor mijn tweede les. Weer een ontzettend leuk mens, niet zo leuk als de eerste maar echt een schatje. We oefenen veel worden en doen wat luister oefeningen. Ik kom steeds meer gelijke woorden tegen uit het Nederlands en het alfabet is bijna helemaal hetzelfde als in het Nederlands (klein gelukje) ;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!